Nikâhlı bir erkekle bir bayanın arasında iki yasak vardır. Biri, adet devresi ve lohusalık devresinde c-in-sel il-iş-k-idir. Diğeri de, ters il-i-ş-ki durumudur. Bunun dışında bir h-aram yoktur. Yani e-şler birlikte banyo yapamaz şeklinde bir hüküm yoktur. Fıkıh kitaplarında, “eşlerin birbirlerinin avretlerine bakmalarının ha-ram olduğuna” dair bir ifade yoktur. Yalnız birtakım alimler, hususyla alakalı “Biriniz eşine yakınlaşmak istediği vakit örtünsün; eşler merkeplerin açılması gibi, açılıp saçılmasınlar.”(İbn Mace, Nikah, 28; Neylu’l-Evtar, 6/189) gibi hadislere dayanarak “mekruh” diyorlar. C-i-ns-el il-i-şki (cima( sırasında ilgi edilmesi tavsiye edilen hususlar bulunmaktadır. Eşlerin c-i-ns-el i-l-iş-ki sırasında üstlerine bir örtü almaları. Kenzu’l-ummal, 6/415. Eşlerin birbirlerinin c-in-se-l organlarına bakmamaları. İbn Mace, Nikah, 28. C-in-s-el i-l-işki hemen az hususşmaları. Feyzu’l- Kadir, 1/327. Bu hususlara baktığımızda 2. maddede “Eşlerin birbirlerinin c-in-sel organlarına bakmamaları” tavsiye edilmiştir. Bununla alakalı olarak banyo adabında da her bireyin özel banyo peştamalı olması gerektiği ve kendi peştamalını yıkanırken kullanması gerektiği söylenmektedir. Buradan yola çıkarak Eşlerin birbirlerinin c-i-ns-el o-rg-anlarına bakmaları caiz olmakla birlikte, bakmamanın daha faziletli olduğu, banyoda iken peştemal kullanarak örtmek gerektiğine hüküm verilebilir. Bu koşullar altında eşler birlikte banyo yapabilir. Birlikte gusül almanın rastgele bir probleme sebep olmayacağı düşünülmektedir.